אלטרנטור או מצבר

ישנם תקלות שקשורות לאלטרנטור ושגורמות לבעיות בין האלטרנטור למצבר. שרכב בדרך כלל לא מתניע הבעיה היא או באלטרנטור או במצבר הרכב

כדי לך קודם כל לנסות להניע את הרכב באמצעות כבלים להתנעה או בוסטר התנעה למצבר אם עדיין המנוע אינו מתניע, אין ברירה או להתקשר לגרר ולגרור א הרכב למוסך או להזמין מישהו שמבין שיעשה בדיקה בדרך כלל חברות גרר מיקצועיות שולחות מוסכנית שמנסה להתניע את הרכב שלכם לפני הגרירה למוסך.

אלטרנטור, הופך את האנרגיה המכנית ברכב לאנרגיה חשמלית. זהו מחולל המופעל על ידי המנוע באמצעות רצועה מגומי המפעילה אותו.

בפעולה זו מטעין האלטרנטור את המצבר וכך מעביר חשמל לפריטים השונים ברכב ובמנוע הזקוקים לחשמל כדי לפעול. בתוך האלטרנטור קיים גשר דיודות והוא זה שממיר את זרם החילופין AC לזרם DC.

ללא קבלת פולסים קבועים מהאלטרנטור, המצבר שלכם יתרוקן ולא יפעל וכך האוטו לא יתניע בפעם הבאה.

כשמפעילים את הסוויץ’ או את כפתור ההתנעה נורת הטעינה מעבירה דרך הנתיך מתח חיובי מהמצבר ובמקביל גם מתח שלילי דרך ווסת הטעינה האלקטרוני, הרוטור הממוקם בתוך האלטרנטור והפחמים. החומרים הכימיים במצבר יוצרים ראקציה, הן הופכות לפלוס והמנורה הופכת לכבויה.

תקלות הקשורות לקשר בין האלטרנטור למצבר

תסתכנו בלוח השעונים שלכם אם נורית המצבר נדלקת בלוח השעונים, מסתבר שהמצבר אינו מקבל טעינה מהאלטרנטור ולכן הוא על מצב V12 ואינו יכול להתניע את הרכב. האלטרנטור אינו עובד.

אפשרות נוספת היא רצועת האלטרנטור שנשחקת עם הזמן ואף נקרעת. בעת ביצוע הטיפולים של הרכב במוסך רצוי מידי פעם להחליף את הרצועת גומי כמניעה כדי שהיא לא תיקרע בזמן הנהיגה.

לעוד כתבות על מצברים קיראו בעמוד הראשי שלנו מצברים קום

דילוג לתוכן